LEADERSHIP
Leadership je nástroj, jak zvládnout svou novou roli v práci po svém povýšení aneb co mě čeká, když se stanu leaderem. V kurzu Leadership si povíme o změně role v rámci týmu a jak se jí nejlépe zhostit, jak být dobrým šéfem svým současným či předchozím kolegům, jak nepřijít o stávající přátelské vztahy, jak dobře vést svěřený tým a plnit nové povinnosti směrem ke svým nadřízeným. Kurz Leadership Vás naučí jak dobře naslouchat, jak rozdělovat a delegovat práci a jak kontrolovat výsledky. Kurz Leadership je určen i pro stávající vedoucí, kteří se chtějí zdokonalit ve své profesi.
OBSAH KURZU
OSOBNOST VEDOUCÍHO
- Nadefinování standardu přímou a nepřímou metodou
- Typologie podřízených
- Způsoby vedení lidí
- Pracovní atmosféra na pracovišti a její vliv na výkon týmu
EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE PRO VEDOUCÍ
- Druhy komunikace, fáze komunikačního procesu
- Etiketa v komunikaci, základní pravidla
- Význam a používání verbální komunikace
- Identifikace silných a slabých stránek v oblasti komunikace
- Srozumitelnost vyjadřování
- Paralingvistická stránka řeči
- Aktivní naslouchání jako základní dovednost pro předcházení nedorozuměním
- Neverbální komunikace, základy techniky mluvy těla
- Oční kontakt, mimika, gesta, postoj a pohyb
- Proxemika a osobní zóny člověka
- Technika napodobování a zrcadlení
- Vzájemná propojenost a závislost verbální a neverbální komunikace
- Odstranění nevhodných neverbálních prvků
KONFLIKTNÍ SITUACE NA PRACOVIŠTI
- Konflikty: co je jejich podstatou, jaké jsou zdroje a příčiny konfliktů, pravidla průběhu konfliktu a jeho následky
- Typy konfliktů, nejčastější konflikty na dílně
- Strategie, principy a způsoby úspěšného řešení konfliktů
- Konflikt a psychologické potíže
- Využití principů aktivního naslouchání a asertivní komunikace pro prevenci konfliktů
- Komunikace při konfliktních situacích – vyjednávání, analýza osobního stylu komunikace v konfliktních situacích a možnost rozvoje
- Specifika řešení pracovních konfliktů
MOTIVACE
- Co je motiv, motivace a jak funguje
- Motivační teorie
- Hodnotové systémy a jejich význam – Maslowova pyramida potřeb
- Vliv kvality mistra na motivaci zaměstnanců
- Motivace jednotlivce a motivace týmu
- Motivační nástroje
- Motivační typy lidí – vliv osobností
- Příčiny náhlého snížení výkonu, fluktuace, nemocí
- Demotivace a vyhoření
MANAŽERSKÉ TECHNIKY
- Autorita manažera
- Manažerské styly
- Typologie osobností
- SWOT analýza
- Vedení lidí, schopnost rozhodovat
- Způsoby vedení lidí
- Situační vedení lidí
- Delegování – nástroj řízení
- Manažerský systém GRID
- Manažerské přístupy a způsoby vedení lidí
- Přednosti delegování
- Zadávání a přijímání úkolů
- Zpětná vazba – hodnocení plnění úkolů
- Vnitřní motivace k plnění úkolů
- Asertivita a manažerské vyjednávání
INFORMACE KE KURZU
ROZSAH, TERMÍN A MÍSTO KONÁNÍ
CERTIFIKÁT O ABSOLVOVÁNÍ KURZU
GARANT KURZU
PRAXE OD ROKU 2005 SE SPECIALIZACÍ
- Soft skills pro různé pozice (komunikace, asertivita, time management a další)
- Manažerské dovednosti a leadership (motivace, hodnocení, rozvoj apod.)
- Obchodní a prodejní dovednosti, vyjednávání, psychologie prodeje a typologie
- Mystery shopping / mystery guest
ABSOLVOVANÉ KURZY A CERTIFIKÁTY LEKTORA
- VŠ obor Andragogika, Univerzita J.A.Komenského, Praha
- VŠ obor Vzdělávání dospělých, Univerzita J.A.Komenského, Praha
- Akreditace mediátora ČR, Asociace mediátorů ČR, Praha
- Kurzy Komunikace, Obchodní dovednosti, Vyjednávání, Leadership
- Kurz Koučování
- Train the trainer