KOMUNIKACE V OBTÍŽNÝCH SITUACÍCH
Řešíte komunikačně obtížné situace v týmu, s kolegy a pracovními partnery? Potřebujete umět dobře reagovat při zvládání konfliktů, vést nepříjemné rozhovory, vyjednávat, argumentovat a asertivně komunikovat v konkrétních složitých situacích? Kurz komunikace v obtížných situacích Vás naučí získat nadhled nad komunikací především v těžkých situacích (věcnost X emoce), naučíte se sdělovat kratší, jednodušší a přesnější formulace myšlenek a tím bude Vaše argumentace přesvědčivější. Na školení komunikace v obtížných situacích si prakticky vyzkoušíte jak vyjednávat s neústupným kolegou, jednání s podřízenými, prosazování nechtěné změny a další situace z Vaší denní praxe.
Věcná a vztahová rovina komunikace – součástí komunikace jsou nejen fakta, ale i emoce, vztahy a osobnostní vlastnosti komunikačních partnerů. Vyzkoušíte si nežádoucí přesmyky z věcné do vztahové roviny a jak jim zabránit. Situační krize – jak správně komunikovat v situaci, kdy je komunikační partner něčím překvapený nebo zaskočený. Vyjednávání a přesvědčování – úspěšné přesvědčovací techniky, základy dobrého vyjednávání, situace win-win. Agresivita – jak zvládat jednání s agresivními jedinci, jak přispět ke zklidnění situace. Náročné typy osobností – komunikace s podezíravým, narcistním, úzkostným a histrionským jedincem. Sebehodnocení – jednoduchý postup, jak hodnotit svou účast v komunikaci a hledat prostor pro postupné zlepšování. Jednání v EGO stavech – transakční analýza.
OBSAH KURZU
KONFLIKT
- Zdolávání konfliktů
- Řešení konfliktů
- Techniky zvládání konfliktních situací
- Aktivní naslouchání
- Pravidla aktivního naslouchání
NÁMITKY
- Co je námitka
- Jak se dobře připravit na možné námitky
- Techniky překonávání námitek
SEBEKÁZEŇ
- Co je sebekázeň
- Jak s ní pracovat
- Transakční analýza a její využití při sebekázni
OMLUVA
- Reklamace kontra reklama
- Oprávněná a neoprávněná omluva
- Podstata omluvy
KRITIKA
- Typy kritiky
- Společný postup
- Co si nechat projít hlavou
- Přijímání kritiky
ASERTIVITA
- Co to je asertivita
- Kdy ji používat
- Zásady asertivity
ŘEČNICKÉ TRIKY A MANIPULACE A JEJICH PROTITRIKY
- Mlžení, zastírání
- Příjemný a nepříjemný lhář
- Odbíhání od tématu
- Zneužívání podvědomí druhého – přípustky, zápory, relativizace
- Zkreslování
- Vyvozování nesprávných závěrů
- Vkládání tvrzení do druhých úst
INFORMACE KE KURZU
ROZSAH, TERMÍN A MÍSTO KONÁNÍ
CERTIFIKÁT O ABSOLVOVÁNÍ KURZU
GARANT KURZU
PRAXE OD ROKU 2005 SE SPECIALIZACÍ
- Soft skills pro různé pozice (komunikace, asertivita, time management a další)
- Manažerské dovednosti a leadership (motivace, hodnocení, rozvoj apod.)
- Obchodní a prodejní dovednosti, vyjednávání, psychologie prodeje a typologie
- Mystery shopping / mystery guest
ABSOLVOVANÉ KURZY A CERTIFIKÁTY LEKTORA
- VŠ obor Andragogika, Univerzita J.A.Komenského, Praha
- VŠ obor Vzdělávání dospělých, Univerzita J.A.Komenského, Praha
- Akreditace mediátora ČR, Asociace mediátorů ČR, Praha
- Kurzy Komunikace, Obchodní dovednosti, Vyjednávání, Leadership
- Kurz Koučování
- Train the trainer